Television: Industries and programmes No 230, 2021/6 - pagesPages 9 to 35The television industryBy Franck Rebillard, Camille Noûs, translated by Liz Carey-LibbrechtPages 39 to 80Television identitiesBy Benoît LafonPages 81 to 110The editorial breakthrough of ABC in the post-networks eraBy Jérôme DavidPages 111 to 140Small businesses reporting big storiesBy Jérôme Berthaut, Camille NoûsPages 141 to 170Television’s production of objectivityBy Laurent CamusPages 171 to 214Miss France ceremonies, from television to TwitterBy Laurence Leveneur-MartelPages 217 to 248Parental legitimacy and the ideal of resistance to connected screensBy Claire Balleys, translated by Liz Carey-LibbrechtPages 249 to 272The use of data from mobile phone networksBy Pierre-Olaf Schut, Sandie BeaudouinPages 275 to 278Sabine CHALVON-DEMERSAY, Le troisième souffle. Parentés et sexualités dans les adaptations télévisées, Paris, Presses des Mines, coll. « Sciences sociales », 2021, 252 p.By Patrice FlichyPages 279 to 282Julia BONACCORSI, Fantasmagories de l’écran. Nouvelles scènes de lecture, 1980-2012, Villeneuve-d’Ascq : Presses universitaires du Septentrion, coll. « Information-communication », 2020, 203 p.By Delphine SaurierPages 283 to 286Hélène DUCOURANT et Ana PERRIN-HEREDIA, Sociologie de la consommation, Paris, Armand Colin, coll. « Cursus. Sociologie », 2019, 223 p.By Blandine MortainPages 287 to 290Aurélie PINTO et Philippe MARY, Sociologie du cinéma, Paris, La Découverte, coll. « Repères. Sociologie », 2021, 124 p.By Tristan Dominguez